lørdag den 20. oktober 2012

Ny hund til mormor og morfar

Lina og jeg var med mormor og morfar oppe og kigge på ny hund - eller en ny Rikke, som hun skal hedde!

Det første der slog, da vi så de små labradorhvalpe var duften af hundhvalpe - det er intet andet som den.

Der var to hvalpe ud af 11, der stadig var til salg - og de blev sat ud på græsset til moren Tosca. Jeg løftede den ene op, så Lina kunne sige hej til hende. Og det endte med at være den hvalp, som de valgte - det var også den mest nysgerrige og livlige.

Eeeeeelsker hundehvalpe!








Efterårsdag ved stranden (29. september 2012)

Køligt vejr, høj sol og familietur til Herslev strand - skønt!





Ny bil (23. september)

Endelig var den der - bilen! Efter flere måneders overvejelser frem og tilbage, hvor vi har været over alt fra lille bil til stor bil, billig bil til dyr bil, ny bil til brugt bil. 

Vi startede med en Nissan Qashqai og endte med en Nissan Qashqai. Nogen gange skal man bare følge sin første indskyldelse... 

Sådan skete der, at Den Blå Bil blev føjet til Det Røde Hus.


Weekendhygge (4. september 2012)

Er der noget bedre en stille familiehygge i weekenden...



Rasmus Klump i Tivoli (26. august 2012)


Sofie havde foræret mig et sæt fribilletter til Tivoli, som hun havde fået sammen med et

Og Tivoli er jo noget andet idag med Lina end det var for fem år siden, hvor der var dømt fredagsrock, eller for 20 år siden, hvor der var dømt turbånd og fuld skrue på forlystelserne...

Nu er det tid til Rasmus Klump! Og så skrev Anne en dag, om vi kunne ses i weekenden, og så var der jo ligesom oplagt, at Hugo Emil, Anne og Kasper skulle med en tur ind og se Rasmus Klump show og på Rasmus Klump legeplads!

Lina blev allerførst en lille smule forskrækket over at se Rasmus Klump - kan jeg egentlig godt forstå; han er jo lidt større på scenen end han er i bøgerne.

Showet var udmærket. Men det var måske en anelse opreklameret at kalde det et Rasmus Klump show, når det eneste Klump lavede var at tøffe rundt på scenen, mens det blev sunget helt almindelig - og udmærkede - børnesange som hjulene på bussen, tornerose mv.

Legepladsen var sjov og Lina og HE hyggede sig gevaldigt. Vi andre var kaffetrængende og hyggesnakkede. Alt for mange børn og hung-over-forældre på et sted, men det var den perfekte søndagsaktivitet...

Og Lina har mange gange siden glad fortalt både os og andre, at hun har været i Tivoli og se Rasmus Klump - så det må alligevel have gjort indtryk.







På stranden (19. august 2012)

Endelig blev det rigtig sommer og tid til en tur på stranden!

Thomas var i New York, og pigerne skulle hygge. Vi tog til Hellerup Strand, og Lina synes bare det var en fest!

Vi slog lejr helt nede ved vandkanten og byggede sandslotte, soppede og spiste den medbragte madpakke. Det var super sjovt!

Vi sluttede af med at købe en is ved Hellerup tennisklub. En skub-op-is med vingummibamser i 'pinden'. Den blev indtaget med stor, stor fornøjelse på bagsædet af Onkel Lausts bil på vej hjem til Det Røde Hus.

Og så var der lagt an til en god lang middagslur...






Is på terrassen - mmm! (18. august 2012)

Sommer er dejligt - særligt, når man får en is, når man kommer hjem fra vuggestue!

Hjemmeavlede tomater! (1. august 2012)

Så lykkedes det - at avle sine egne tomater! Sidste år gik det ikke så godt; blev ikke rigtig til noget, men i år er der mange fine tomater på vej.

Kan ikke tage hele æren selv. Har fået planterne af min far...


Nyt skur (24. juli 2012)

Thomas har bygget et nyt skur! Det er super flot og helt perfekt til haven.

Siden billedet er taget, har jeg malet det i en flot chokoladebrun farve, som jeg også vil bruge til trappen ud til terrassen, der efterhånden trænger til lidt maling...



At spise i sin egen have (21. juli 2012)


I løbet af sommeren fik vi nogle få dage mulighed for at spise ude. Vi stillede havebordet op i den anden ende af haven, hvor der er aftensol; eller det vil sige sol frem til ca. kl. 19.00 på julidage.

Det er et udsøgt privilegium at kunne spise ude i sin egen have, og Lina elskede det - for så kunne man løbe rundt på græsplænen bagefter...


torsdag den 2. august 2012

Den store gynge


Morfar har lavet en gynge til Lina ude i haven. Hun har længe gynget på en mindre gynge i bryggerset. Lina elsker at gynge!
Da vi så skulle på sommerferie hos mormor og morfar, så var der en ny stor gynge klar til hende. Det var nok lige før den var for stor. Lina er en forsigtig pige, og foreløbig foretrækker hun stadig at gynge på den lille gynge indenfor - men det er vist bare et spørgsmål om tid. 

På vej hjem fra vuggestuen

En dag (12. juli) da jeg hentede Lina fra vuggestue gik vi hjem; eller dvs. Lina cyklede på sin gå-cykel. Hun overtalte mig til et stop på legepladsen, og for første gang nogen sinde havde hun lyst til (turde?) at kravle i det store kravletårn. Jeg tror mest det handlede om, at der var to 'store' piger, der var ved at klatre, og det kan jo altid inspirere lidt. Hun syntes i hvert fald, at det var sjovt!

lørdag den 23. juni 2012

Vand er altid et hit!

Onsdag var Lina syg med sommerforkølelse. Hun hostede temmelig meget, og vi havde også en episode med voldsom næseblod, hvor jeg for første gang fik prøvet at ringe til den nye akuttelefon for at få hjælp; kunne simpelthen ikke få det til at stoppe.

Men helt syg var hun nu ikke. Vi var ude og handle, og vejen gik forbi Brønshøj Torv, hvor det altid spændende springvand trak i os (mest Lina!). Det er utroligt så meget sjov, man kan få ud at lidt vand...

Vi havde en skøn sygedag sammen; elsker at tilbringe tid i Lina-land!

fredag den 8. juni 2012

Regnvejr og vandmelon

Sommervejr er åbenbart lig med regnvejr. Lina sad længe med døren åben ud til haven, så hun kunne høre regnens tunge fald på terrassen og more sig over de ringe og bobler dråberne lavede i de efterhånden store vandpytter. Det hele garneret med indtil flere store stykker vandmelon.


Næsten nyt badeforhæng

Det har stået på min to-do-liste i en uendelighed, men nu skete det endelig: Jeg har fået lagt vores badeforhæng op. Og jeg glæder mig over selv de helt små fremskridt i vores husprojekt!

Vi bader i øjeblikket i kælderen, fordi vi er ved at få lavet badeværelser på 1. sal. Har købt et standard badeforhæng i IKEA, der var alt, alt for langt. Igennem mange måneder har det slasket rundt på gulvet og er blevet mere og mere jordslået og grimt.

Men nu er det lagt fint op - og så blev det endda strøget. Se selv før-og-efter-billederne nedenfor. Det giver glæde og god energi - hver morgen!