Sofie havde foræret mig et sæt fribilletter til Tivoli, som hun havde fået sammen med et
Og Tivoli er jo noget andet idag med Lina end det var for fem år siden, hvor der var dømt fredagsrock, eller for 20 år siden, hvor der var dømt turbånd og fuld skrue på forlystelserne...
Nu er det tid til Rasmus Klump! Og så skrev Anne en dag, om vi kunne ses i weekenden, og så var der jo ligesom oplagt, at Hugo Emil, Anne og Kasper skulle med en tur ind og se Rasmus Klump show og på Rasmus Klump legeplads!
Lina blev allerførst en lille smule forskrækket over at se Rasmus Klump - kan jeg egentlig godt forstå; han er jo lidt større på scenen end han er i bøgerne.
Showet var udmærket. Men det var måske en anelse opreklameret at kalde det et Rasmus Klump show, når det eneste Klump lavede var at tøffe rundt på scenen, mens det blev sunget helt almindelig - og udmærkede - børnesange som hjulene på bussen, tornerose mv.
Legepladsen var sjov og Lina og HE hyggede sig gevaldigt. Vi andre var kaffetrængende og hyggesnakkede. Alt for mange børn og hung-over-forældre på et sted, men det var den perfekte søndagsaktivitet...

Og Lina har mange gange siden glad fortalt både os og andre, at hun har været i Tivoli og se Rasmus Klump - så det må alligevel have gjort indtryk.